Samstag, 19. November 2011

45

Jag är 45. Idag! Om tio ar kan jag ta in pa ett äldreboende, 55+ Aaarrghh!
Har faktiskt fatt aldersnoja.
Kärring, tant, medelalders. Och vill sa mycket. Här kommer en lista pa vad jag tänker gör den närmsta framtiden. Om jag far tid:


1. Doktorera i litteratur, pedagogik...vad vet jag
2. Skriva en bok
3. Äntligen börja fäktas, alltsa pa riktigt med florett och ansiktskydd. Gjorde det ett par ganger. När jag var ung. Skitkul!!
4. Ga ned mina sista fem graviditetskilon. De är tio ar gamla och har vuxit fast. Liksom...
5. Studera politikvetenskap
6. Bli en tidningskrönikör alla pratar om
7. Bli social och trevlig=lära mig smalltalk och mingel, typ le oftare
8. Öva klarinett - var faktiskt riktigt bra ett tag. När jag var ung ;)
9. Avsluta denna lista annars blir jag aldrig färdig...

Jag fick sa fina presenter idag. Av min man fick jag precis den cykelväska jag önskat mig samt en jättefin statyett fran Carl Millesgarden. Helt otroligt vacker. "Ängel". Kanonfin!
Känner mig välsignad!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen