Samstag, 31. März 2012

Pass på!

Har skaffat nytt pass. Tack och lov makulerades det gamla. Det var så fult. Då hade jag precis fått min ynste son och gravkilona satt liksom alla i ansiktet. Jag var så fet.
På ambassaden i Berlin fick man böja sig över en automatisk kamera och så blev man fotograferad. Så nu ser det ut som om jag blivit fotad underifrån. Kinderna hänger nu på den nya passbilden. Det dumma är att det nya passet bara gäller i fem år, en dyr historia...
Det gör i och för sig inget. När jag var på ambassaden för att förnya passet kombinerade jag och min man detta med en kortsemester i Berlin. Vilken stad! Har varit där ganska ofta men nu tog vi oss tid att upptäcka den.Vi såg det mesta man bör se. En kväll besökte vi "Berliner Ensemble", Bertolt Brechts teater, och såg "Lulu" av Frank Wedekind. Vi har sett den i Dresden också, men berlinversionen var helt otrolig. Huvudrollen spelade Angela Winkler som kanske är mest känd för sin rolltolkning i filmatiseringen av Grass`"Die Blechtrommel".
Gillar korta stadsturer, det finns så mycket att upptäcka.
Idag ska vi på femtioårskalas hos ett par goda vänner. Jag vet inte vad som flugit i mig, men en väninna och jag ska spela fyrhändigt piano på partyt. För skoj skull. Nog blir det skoj alltid. Hon kan spela. Det kan inte jag...

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen