Samstag, 23. März 2013

Fredagsmys hos Günthrarna

Hade en så trevlig kväll igår. Mot all förmodan.
När jag ramlade hem från jobbet med 25 stora skrivningar att rätta under armen kände jag att jag bara ville slappa och ta det lugnt.
Jag hade emellertid planerat att gå på konsert med två arbetskamrater för att lyssna på en grupp som heter "Rockhaus", en östtysk rockgrupp med rak, litet fyrkantig musik. Trodde jag.
Jag hade endast hört dessa på youtube och blev mycket positivt överraskad. Vilken grupp! De var otroligt musikaliska, sångaren var hur bra som helst och texterna gick nära inpå.
Skulle nog aldrig köpa en cd med dem men live var de helt fantastiska. Och så ödmjuka.
Sen när jag kom hem såg jag att dottern bakat. Bullar!!!

Riktiga svenska kanelbullar...

Apropå svenska, vi hade en svenskträff i veckan på ett cafe´. Det lär finnas 68 registrerade svenskar i Dresden och ca. tio av dessa träffades.
Alla hade på nåt sätt fastnat här på grund av kärleken till stan och dess män/ kvinnor. Vi tänkte ta och göra nåt av detta. Vi får väl se. Trevligt var det i varje fall!
Nä, dags för en fika. Med färska bullar!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen