Mittwoch, 3. November 2010

Två åldrar

Konstigt att vara en person inuti och en annan utanpå. Vill göra så mycket så länge man har tid. Och ork. Sedan ser man sitt eget ansikte med en del rynkor och sitt ospänstiga hår. Inte grått än men snart. Inuti. Jag vill. Jag vill. Jag önskar. Jag vill försätta berg.
Hur synkar man sånt?
Fick ett nostalgisläpp i går och lyssnade på Level 42 platta från 1982? "The pursuit of accidents". Kommer ihåg det som igår när syrran tog ned sig den plattan hem och vi syrror lyssnade andäktigt.
För er okunniga, spana in länken nedan och njut!

http://www.youtube.com/watch?v=QjoDKpCkwXo

1 Kommentar:

  1. Åhå, ytterligare en fin egenskap hos dig, men den hade jag faktiskt missat... vaddå? Jo alltså att du gillar Level 42. De är ett av mina favoritband sedan många år. Det finns mycket härligt med dem på tuben, denna t.ex.
    http://www.youtube.com/watch?v=eSjrod7R0aM&feature=related
    Härligt med låtar som står sig i denna värld av snabbproducerad sk*tmusik =)
    /Anders G

    AntwortenLöschen