Freitag, 1. Juli 2011

WM i damfotboll

Sitter som klistrad och kollar pa fotbolls-WM. För damer. Man borde nog tillägga det.Tyvärr. Pa detta omrade rader jämlikhet först när man hör ordet fotbolls-WM och maste fraga: "Dam - eller herrfotboll?"
Vi har nog en bit kvar.
Matchen Tyskland - Nigeria gck inte av för hackor. Laudher är helt fenomenal! Vilket mal! Vilken snabb reaktion. Hylla! Hylla!
Här i Tyskland gjorde man reklam för dam-WM med en bild pa ett par dampumps brevid ett par fotbollskor. Jag blir sa trött!
Nästa gang det är WM i herfotboll borde man göra en reklam med en bild pa ett herrkalsonger brevid ett par fotbollsbrallor. Da ni!
Sedan kommer vi att fa se Schweinsteiger och co i Playboy. Utvikta.
Förresten, förra veckan hade vi skolfest. Bland annat spelade ett lärarlag fotboll mot eleverna. Jag stod i mal. En del av de yngre eleverna tyckte det var jättekonstigt och var helt chockerade över att jag faktiskt kunde spela. Pa min fraga vad det var för konstigt med detta fick jag svaret att jag ju är en kvinnlig lärare.
Jag blev nästan arg, vad är det här?

Som sagt, en lang väg att ga...


 Laudher in action




Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen